media.news.imagealternatetextformat

دفتر حمایت قضایی از فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در دادگستری آذربایجان غربی تشکیل شد

چهار شنبه, 07 اردیبهشت,1401 11:27 ب.ظ
 ناصر عتباتی،به همراه تعدادی از همکاران قضایی و سازمان‌های تابعه صبح روز چهارشنبه ۷ اردیبهشت از مجموعه پارک علم و فناوری آذربایجان غربی بازدید کرد.
 
وی پس از این بازدید در نشستی که با مدیران شرکت‌های دانش بنیان و مجموعه مدیریتی پارک علم و فناوری استان داشت گفت: با توجه به اینکه امسال دستور و فرمان مقام معظم رهبری در بحث تولیددانش بنیان و حمایت از فعالیت‌های دانش بنیان به منظور اشتغال آفرینی است، در اجرای برنامه‌هایی که دستگاه قضایی استان در راستای لبیک عملی به فرمان معظم له داشته، امروز بازدیدی از این مجموعه دانش بنیان داشتیم تا از نزدیک در جریان مشکلاتی که دستگاه قضایی می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و مساعدت‌های لازم این مشکلات را مرتفع کند، آشنا شویم.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: امروز شاهد این بودیم که در این مرکز فعالیت‌های علمی و تخصصی خیلی خوب و قابل توجهی صورت می‌گیرد، ولی کافی نیست و نیاز به تقویت، هم از حیث ساختاری و هم از حیث فضای فیزیکی و هم از حیث تبیین، تبلیغ و ترویج فعالیت‌های این مجوعه برای اطلاع اهالی صنعت و تولید به منظور بهره گیری از این امکانات به شکل مطلوب و در راستای افزایش بهره وری کاری و کاستن از هزینه‌های غیر متعارف و پایین آوردن قیمت تمام شده محصولات خود است  که این امر هم به سود تولیدکننده و هم به سود مصرف کننده است.
 
عتباتی افزود: توجه به تولید داخلی و ملی خصوصاً با رویکرد فناورانه و مبتکرانه بسیار حائز اهمیت است، از این رو دستگاه قضایی استان بر اساس وظیفه قانونی خود در صیانت از حقوق عامه و بیت المال این توجه را از مدیران خواستار است تا این مدیران به فعالیت‌های دانش بنیان توجه بیشتری داشته و از تولیدات داخلی که تمامی استاندارد‌های لازم را هم دارند در حوزه‌های کاری خود بیشتر استفاده کنند.

رئیس دادگستری استان آذربایجان غربی به تقویت ارتباط دانشمندان با مجموعه‌های دانش بنیان و فناورانه تاکید کرد و گفت: امروز نیاز است که واحد‌های فناورانه و دانش بنیان تقویت شوند و دانشمندان و مجموعه‌های تخصصی و فناورانه که کار‌های علمی و تخصصی انجام می‌دهند ارتباط خود را تقویت و صنعت و تولید کانال ارتباطی قوی را با دانش ایجاد کند، چرا که تولید و دانش مکمل هم است، یقین نتیجه و خروجی این ارتباط و تعامل تحقق ملموس فرمان مقام معظم رهبری در پایان سال است.
 
عتباتی ادامه داد: مشکلات و کمبود‌ها و تحریم‌ها وجود دارد، ولی کار بزرگ این است که جوانان کشور توانسته اند به این مشکلات و تحریم فائق آیند و این میسر نیست مگر با تلاش و کوشش بی وقفه و دائم.

وی افزود: باید صنعت و اقتصاد استان در راستای حمایت از فعالیت‌های دانش بنیان در خدمت این شرکت‌ها باشند و حمایت‌های لازم را معمول کنند.

عتباتی در پایان با اشاره به تاسیس دفتر حمایت قضایی از این فعالیت‌های دانش بنیان در دادگستری استان گفت: به همه شرکت‌های دانش بنیان اعلام شود که دفتر حمایت قضایی از این فعالیت‌های دانش بنیان تشکیل شده و آماده ارائه خدمات و حمایت لازم است تا این شرکت‌ها از خدماتی که توسط ابن دفتر ارائه شود، بهره‌مند شوند.

در ادامه این جلسه منصور فر رئیس پارک علم و فناوری استان نیز گزارشی از شرکت‌های دانش بنیان ارائه و گفت: در استان آذربایجان غربی ۵۱ شرکت دانش بنیان وجود دارد که امیدواریم با کمک و همیاری دستگاه‌های اجرایی بتوانیم شرکت‌های دانش بنیان را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

وی ادامه داد: عدم توجه به شرکت‌های دانش بنیان استان و عدم حمایت از آن‌ها موجب خواهد شد که این شرکت‌ها فعالیت‌های خود را به استان‌های دیگر منتقل کنند و اگر حمایت‌ها از این شرکت‌ها صورت گیرد به طور قطع نتایج آن به نفع مردم استان خواهد بود.

در ادامه جلسه مدیران شرکت‌های دانش بنیان حاضر در جلسه به بیان نکته نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص حمایت از فعالیت‌های فناورانه و شرکت‌های دانش بنیان پرداختند.